Божието име

 

Божието име

 

 

 

 

Евангелие от Матей 1:18 – 24:

 

А рождението на Исус Христос беше така: след като майка Му Мария беше сгодена за Йосиф, преди да се бяха съединили, тя се намери бременна от Светия Дух. А мъжът й Йосиф, понеже беше праведен, а пък не искаше да я изложи, намисли да я напусне тайно. Но когато мислеше това, ето, Господен ангел му се яви насън и каза: Йосифе, сине Давидов, не се бой да вземеш жена си Мария, защото заченатото в нея е от Светия Дух. Тя ще роди син, когото ще наречеш Исус {на евр.: Йешуа - Спасител}*, защото Той е, който ще спаси народа Си от греховете му. А всичко това стана, за да се сбъдне реченото от Господа чрез пророка, който казва: „Ето, девицата ще зачене и ще роди син; и ще Го нарекат Емануил“, което се превежда: Бог с нас. И така, Йосиф, като стана от сън, направи, както му заповяда Господният ангел, и взе жена си.

 

Когато Исус беше заченат в утробата на Мария от Святия Дух, на него Му беше дадено име от Бога, и Бог го нарече Исус, което значи Спасител.

 

И чрез никой друг няма спасение; защото няма под небето друго име дадено между хората, чрез което трябва да се спасим. (Деяния на Апостолите 4:12).

 

А на онези, които Го приеха, даде право да станат Божии деца - на тези, които вярват в Неговото Име. (Евангелие от Йоан 1:12).

 

Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, а да има вечен живот.

Понеже Бог не изпрати Сина Си на света, за да съди света, а за да бъде светът спасен чрез Него. Който вярва в Него, не е осъден; който не вярва, е вече осъден, защото не е повярвал в Името на Единородния Божий Син. (Евангелие от Йоан 3:16 – 18).

 

Само в името Исус има спасение. Нека разгледаме това още от Стария Завет и в цялостта на Божието Слово.

 

Да! Йехова Бог на Силите, чието паметно име е Йехова. (Осия 12:5).

 

И Бог каза на Моисей: Аз съм Онзи, който съм. И още каза: Така ще кажеш на израилевите синове: Онзи, който съм {Божието име е свързано с еврейската дума съм и най-вероятно се е произнасяло Йахве.}* ме изпрати при вас.

И Бог каза още на Моисей: Така ще кажеш на израилевите синове: ГОСПОД, Бог на бащите ви, Бог на Авраам, Бог на Исаак и Бог на Яков, ме изпрати при вас. Това е Името Ми вечно и това е споменът Ми {т.е. Името, с което Ме наричат}* от поколение в поколение.(Изход 3:14 – 15).

 

Името на Бога на бащите на Израел: на Авраам, Исаак и Яков, е Йехова. Но Божието слово казва, че Божии деца са тези, които призовават името Исус.(Евангелие от Йоан 1:12). Тези, които призовават името Йехова, не могат да призоват Божието име, защото Йехова значи просто Аз съм Онзи, който съм. Само тези, които призоват името Исус, имат право да се нарекат Божии синове и дъщери.

        

Защото, на кого от ангелите Бог е казал някога: Ти Си Мой Син, Аз днес Те родих“; и пак: Аз ще Му бъда Баща и Той ще Ми бъде Син“?

И когато отново въвежда Първородния във вселената, казва: Да Му се поклонят всички Божии ангели”.(Послание към Евреите 1:5 – 6).

 

На църквата в Синайската пустиня им беше дадено името Йехова чрез ангелско служение.

 

Това е същият Моисей, който каза на израилтяните: Бог ще ви издигне от братята ви Пророк като мен - Него слушайте.“

Това е онзи, който беше в събранието в пустинята заедно с Ангела, който му говореше на Синайската планина, както и с бащите ни; който и прие животворни думи, за да ги предаде на нас.(Деяния на Апостолите 7:37 – 38).

 

Името Йехова беше дадено на потомството на Авраам, Исаак и Яков в пустинята чрез ангел, който говори на Моисей. Но потомството не беше срещнало Бога. Те вярваха в Бога на бащите си (Авраам, Исаак и Яков). И нямаха собствена праведност, а разчитаха на това, че бащите им са били праведни пред Бога, и така и те са праведни.

 

И когато минаха четиридесет години, на планината Синай, в огнения пламък на една къпина, му се яви Ангел. И Моисей, като видя, се удиви на гледката; а когато се приближаваше да разгледа, дойде глас от Господа: „Аз съм Богът на бащите ти - Бог Авраамов, Бог Исааков и Бог Яковов.“ И Моисей се разтрепери и не смееше да погледне.(Деяния на Апостолите 7:30 - 32).

 

Ние, новозаветната църква, не вярваме в Бога на бащите на Израел, а в Бог – нашият баща. Имаме право да го наречем така в името на Исус Христос. На църквата в пустинята им беше дадено името Йехова, а на нас, в новозаветната църква, ни е дадено името Исус и в Него уповаваме.

Стефан свидетелства точно за това:

        

Вие, които приехте закона чрез ангелска наредба и не го опазихте.(Деяния на Апостолите 7:53).

 

Служението на ангели в пустинята освободи закона към Израилевото потомство. В името на Йехова, те приеха закона.

Когато Павел излезе от Йерусалим и започна да проповядва, той не поучаваше за Йехова, защото Йехова беше даденото име на Бога на бащите на Израел.

На нас, Бог не даде името, изявено на църквата в пустинята. Старозаветната църква не беше чувала името на Бог Баща и на Божия Син. Но сега това име ни е разкрито – името на Божия Син: Исус, и ние вярваме в него.

 

Никой никога не е видял Бога. Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.(Евангелие от Йоан 1:18).

 

Вижте, старите пари (банкноти и монети) са добра антика, но те просто не се използват. Използват се новите пари .

Бог иска не да призоваваме името на Бог на Авраам, Исаак и Яков, а името, което Той ни е дал лично. Той иска да призовем името, което дойде с Божия Син: името Исус.

Нито един демон (бяс) не се подчини и не избяга в името на Йехова, а в името на Исус Христос.

 

Дори архангел Михаил каза на сатана:

 

Но архангел Михаил, когато в борба с дявола спореше за тялото на Моисей, не посмя да произнесе против него хулителна присъда, а каза: Господ да те смъмри! (Послание от Юда 1:9).

 

Думите на Исус са:

 

Не съм вече в света, а тези са в света, и Аз ида при Теб. Татко святи, опази ги в Името Си, което си Ми дал, за да бъдат едно, както сме и Ние.

Докато бях с тях, Аз ги пазех в Твоето Име, което Ми даде {или: пазех в Твоето Име тези, които Ми даде}*; опазих ги и нито един от тях не погина освен синът на погибелта, за да се изпълни Писанието.(Евангелие от Йоан 17:11 – 12).

 

 

Имайте в себе си същия дух, който беше и в Христос Исус; който, като беше в Божия образ, пак не счете, че трябва да държи твърдо равенството с Бога, но се отказа от всичко, като взе образа на слуга и стана подобен на хората, и като се намери в човешки образ, смири Себе Си и стана послушен до смърт, даже смърт на кръст.

Затова и Бог Го възвиси най-високо и Му даде Името, което е над всяко друго име; така че в Името на Исус да се поклони всяко коляно от небесните и земните, и подземните същества и всеки език да изповяда, че Исус Христос е Господ, за слава на Бог Отец. (Послание към Филипяните 2:6 – 11).

 

Божието слово посочва, че името Исус е над всяко друго име (9 стих). Само като се изповядва, че Исус Христос е Господ, само така можем да прославим Бог Отец.

 

В края на тези дни говори на нас чрез Сина, когото постави Наследник на всичко, чрез когото също направи световете, който, бидейки сияние на Неговата слава и отпечатък на Неговото същество и държейки всичко чрез словото на Своята мощ, след като извърши (чрез Себе Си) очистване на греховете, седна отдясно на Величието във висините и стана толкова по-горен от ангелите, колкото Името, което е наследил, е по-горно от тяхното. (Послание към Евреите 1: 2 – 4).

 

Името на Исус е по – горно от всяко друго име, дадено на ангелите. Това име е наследено от Бог Баща. Синът наследява името от баща си.

 

В името на Йехова не можем да разрушим делата на дявола, само този, който идва в името на Исус може да ги разруши.

 

Който върши грях, е от дявола, защото дяволът съгрешава от началото. Затова се яви Божият Син - за да унищожи делата на дявола. (1 Йоан 3:8).

 

И им каза: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на цялото творение. Който повярва и се кръсти, ще бъде спасен; а който не повярва, ще бъде осъден.

И тези знамения ще придружават повярвалите: в Мое Име демони(бясове) ще изгонват, нови езици ще говорят, змии ще хващат, а ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да им навреди, на болни ще полагат ръце и те ще оздравяват.

И така, след като им говори, Господ Исус се възнесе на небето и седна отдясно на Бога. А те излязоха и проповядваха навсякъде, като Господ им съдействаше и потвърждаваше словото със знаменията, които ги придружаваха. Амин. (Евангелие от Марк 16: 15 – 20).

 

Исус наследи име, което е много по – високо от всяко име, което е дадено на ангелите. Името Йехова бе дадено на ангел да го занесе на църквата в пустинята, чрез него израилтяните приеха закона. Името Исус е наследството на Божия Син от Бог Баща, и в него ние приемаме спасение.

 

Тогава Исус се приближи към тях и им говори, като каза: Даде Ми се всяка власт на небето и на земята.

И така, идете, правете ученици всичките народи и ги кръщавайте в Името на Отца и Сина и Святия Дух, като ги учите да пазят всичко, което съм ви заповядал. И ето, Аз съм с вас през всичките дни до свършека на света. (Евангелие от Матей 28: 18 - 20).

Това е директна заповед за кръщение в името на Исус!

 

Затова сам Господ ще ви даде знамение: Ето, девицата ще зачене и ще роди син, и ще го нарече Емануил {Бог е с нас}*. (Исая 7:14).

 

Ето, девицата ще зачене и ще роди син; и ще Го нарекат Емануил“, което се превежда: Бог с нас. (Евангелие от Матей 1:23).

 

Исус се възнесе на небето, 40 дни след като Бог го въкреси. Тогава как Той казва: И ето, Аз съм с вас през всичките дни до свършека на света. (Евангелие от Матей 28: 20). Святият Дух се заселва в нас чрез името на Исус Христос.

 

Защото, ако словото, изговорено чрез ангели, беше твърдо и всяко престъпление и непокорство получи справедлива отплата, то как ще избегнем ние, ако пренебрегнем едно толкова велико спасение, което отначало беше прогласено от Господа и беше потвърдено между нас от тези, които го бяха чули, като Бог също свидетелстваше чрез знамения и чудеса, чрез разни велики дела и чрез раздаване на Святия Дух според Своята воля? (Послание към Евреите 2:4).

 

Ако Божият Син не беше дошъл да изяви Божието име, ние нямаше да го знаем.

Никой никога не е видял Бога. Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.(Евангелие от Йоан 1:18). Чрез Святият Дух това име става част от нас.

 

Името на Бог – нашият баща е Исус, това име бе наследено и изявено от Сина: Исус Христос и става част от нас чрез дара - Святият Дух. Така, че ние днес можем да кажем: Кръщавам се в името на Исус.

 

А Петър им каза: Покайте се и нека всеки от вас се кръсти в Името на Исус Христос за прощаване на греховете ви; и ще приемете дара на Святия Дух. (Деяния на Апостолите 2:38).

 

Господ заповядва: За да приемете Святия Дух, кръстете се в името на Исус Христос!

 

А като чуха апостолите, които бяха в Ерусалим, че Самария приела Божието слово, изпратиха там Петър и Йоан, които, като слязоха, се помолиха за тях, за да приемат Светия Дух; защото Той не беше слязъл още върху нито един от тях, а те бяха само кръстени в Името на Исус Христос. Тогава апостолите полагаха ръце на тях и те приемаха Светия Дух. (Деяния на Апостолите 8:14 – 17).

 

Кръщението в Исус Христос е:

 

Докато Петър още говореше тези думи, Светият Дух слезе на всички, които слушаха словото. И обрязаните вярващи, които бяха дошли с Петър, се смаяха за това, че дарът на Светия Дух се изля и на езичниците, защото ги чуваха да говорят на езици и да величаят Бога. Тогава Петър проговори: Може ли някой да забрани водата, за да не се кръстят тези, които приеха Светия Дух, както и ние? И заповяда да бъдат кръстени в Името на Исус Христос. Тогава му се помолиха да остане няколко дни. (Деяния на Апостолите 10:44 – 48).

 

А Павел каза: Йоан е кръщавал с кръщението на покаяние, като е казвал на народа да вярва в Този, който щеше да дойде след него, тоест в Исус. И като чуха това, се кръстиха в Името на Господ Исус. (Деяния на Апостолите 19:4 – 5).

 

И ние днес трябва да се кръщаваме не в името на Отец, Син и Святия Дух, а в името на Исус. Това име е конкретно и само това име ни спасява, защото това е Божието име. Ако се кръстим в името на Отец, Син и Святия Дух, вече е нарушена една от заповедите на Господа. Сякаш признаваме, че не знаем това име, което е ясно изявено от Исус Христос – Божият Син. Исус е името на Бог, на Божия Син и на Святия Дух.

 

И стана толкова по-горен от ангелите, колкото Името, което е наследил, е по-горно от тяхното. (Послание към Евреите 1:4).

 

А Йоан, като чу в тъмницата за делата на Христос, прати от учениците си да Му кажат:

Ти ли си Онзи, който има да дойде, или друг да очакваме?

Исус в отговор им каза: Идете и съобщете на Йоан това, което чувате и виждате: слепи проглеждат, куци прохождат, прокажени се очистват и глухи прочуват, мъртви биват възкресявани и на сиромасите се проповядва благовестието. И блажен онзи, който не се отвръща от Мен. (Евангелие от Матей 11:2 -6).

 

А когато се свечери, доведоха при Него (Исус) мнозина обладани от демони; и Той изгони духовете с една дума и изцели всичките болни.(Евангелие от Матей 8:16).

 

Как Бог помаза със Святи Дух и със сила Исус от Назарет, който обикаляше, като правеше добрини и изцеляваше всички угнетявани от дявола, защото Бог беше с Него.(Деяния на Апостолите 10:38).

 

И им каза: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на цялото творение. Който повярва и се кръсти, ще бъде спасен; а който не повярва, ще бъде осъден.

И тези знамения ще придружават повярвалите: в Мое Име демони (бясове) ще изгонват, нови езици ще говорят, змии ще хващат, а ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да им навреди, на болни ще полагат ръце и те ще оздравяват.

И така, след като им говори, Господ Исус се възнесе на небето и седна отдясно на Бога. А те излязоха и проповядваха навсякъде, като Господ им съдействаше и потвърждаваше словото със знаменията, които ги придружаваха. Амин. (Евангелие от Марк 16: 15 – 20).

 

 

 

 

 

Каква е разликата между Илия и Месия (Месия = Христос, Помазаника)

 

 

Ето, Аз ви изпращам пророк Илия, преди да дойде великият и страшен Ден на ГОСПОДА.И той ще обърне сърцето на бащите към синовете и сърцето на синовете към бащите им, за да не дойда и да поразя земята с проклятие. (Малахия 4:5 – 6).

 

Законът и пророците бяха до Йоан; оттогава Божието царство се благовества и всеки насила влиза в него. Но по-лесно е небето и земята да преминат, отколкото една точка от закона да отпадне.(Евангелие от Лука 16:17).

 

Истина ви казвам: между родените от жена не се е издигнал по-велик от Йоан Кръстител; обаче най-малкият в небесното царство е по-голям от него.  А от дните на Йоан Кръстител досега небесното царство насила се взема и които се насилят го грабват. Защото всичките пророци и законът пророкуваха до Йоан; и ако искате да го приемете, това е Илия, който имаше да дойде. Който има уши да слуша, нека слуша. (Евангелие от Матей 11:11 – 15).

 

Защото, ето, идва Денят, който ще гори като пещ; и всички горделиви и всички, които постъпват безбожно, ще бъдат плява и идващият ден ще ги изгори, казва ГОСПОД на Силите, така че няма да им остави нито корен, нито клонче.

А на вас, които се боите от името Ми, ще изгрее слънцето на правдата с изцеление в крилата си.

И ще излезете и ще се разиграете като телета от обора.

Ще стъпчете безбожните, защото те ще бъдат пепел под стъпалата на краката ви в деня, който определям, казва ГОСПОД на Силите.(Малахия 4: 1 – 3).

 

Тогава Исус пак им говори, като казваше: Аз съм светлината на света; който Ме следва, няма да ходи в тъмнината, а ще има светлината на живота.(Евангелие от Йоан 8:12).

Докато съм в света, Аз съм светлината на света.(Евангелие от Йоан 9:5).

 

И Господ Исус казва:

Ние трябва да вършим делата на Този, който Ме е пратил, докато е ден; иде нощ, когато никой не може да работи.(Евангелие от Йоан 9:4).

Светлината е Исус и тя все още е на света. Докато е ден и има светлина, този, който ходи в нея, няма да се спъне.

Исус отговори: Нали денят има дванадесет часа? Ако някой ходи денем, не се препъва, защото вижда светлината на този свят. (Евангелие от Йоан 11:9).

Когато Исус каза на Йоановите ученици: Идете и съобщете на Йоан това, което чувате и виждате: слепи проглеждат, куци прохождат, прокажени се очистват и глухи прочуват, мъртви биват възкресявани и на сиромасите се проповядва благовестието (Евангелие от Йоан 11:4 -5), в отговор на въпроса на Йоан Кръстител: Ти ли си Онзи, който има да дойде, или друг да очакваме? (Евангелие от Матей 11:3), Исус всъщност им каза: Идете и кажете на Йоан, че сега е денят и слънцето свети, глухите започват да чуват, слепите проглеждат, мъртвите възкръсват, чудеса стават. Вие видяхте слънцето, което изгрява и сега вие сте свидетели на това слънце. Докато Аз (Исус) съм на света, светлината е на света.

 

Ето я заповедта на Господ Исус:

И като ходите, проповядвайте, като казвате: Небесното царство наближи. Болни изцелявайте, мъртви възкресявайте, прокажени очиствайте, демони изгонвайте; даром сте приели, даром давайте.(Евангелие от Матей 10: 7 – 8).

Библията ни казва, че имаме името на Исус и цялата власт, която да изгори властта на сатана, защото Пещта не се бои от сламата.

Ето, давам ви власт да настъпвате змии и скорпиони и власт над цялата сила на врага, и нищо няма да ви навреди. (Евангелие от Лука 10:19).

Така че, днес ние имаме слънцето в духа си. Святият дух прави тази светлина да струи от нас.

Също така нека свети вашата светлина пред хората, за да виждат добрите ви дела и да прославят вашия Отец, който е на небесата. (Евангелие от Матей 5:16).

Това е денят, от който демоните се страхуват. В Исус сме Божии деца и имаме цялата власт над демоните. Пред огъня всичко е равно.

 

И те излязоха и проповядваха, че хората трябва да се покаят. И изгонваха много демони и помазваха с масло мнозина болни, и ги изцеляваха. (Евангелие от Марк 6:12 – 13).

 

Израелтяните имаха Писанията, изпълнени с пророчествата за Месията. Но когато Месията дойде, те не го разпознаха. И го разпънаха на кръст.

Защото в Него благоволи Отец да обитава цялата пълнота и чрез Него да примири със Себе Си всичко било на земята, или на небето като въдвори мир чрез кръвта, пролята на Неговия кръст.

И вас, които някога бяхте отчуждени от Него и врагове по разположение чрез злите си дела, сега примири в тялото на Неговата плът чрез смъртта, за да ви представи пред Себе Си свети, непорочни и безупречни, ако останете основани и твърди във вярата и без да се помръднете от надеждата на благовестието, което сте чули и което е било проповядвано в цялото творение под небесата, на което аз, Павел, станах служител.(Послание до Колосяните 1:20).

 

Защото, братя, не искам да не знаете тази тайна – за да не се мислите за мъдри – че частично закоравяване сполетя Израил (евреите), докато влезе пълният брой на езичниците. (Послание до Римляните 11:25).

 

 

 

Какво е идолопоклонството

 

 

Идолът е нещо мъртво. Жертването на идоли е жертва на демони.

 

Не искам, братя, да не знаете, че нашите бащи са били всички под облака и всички са минали през морето, и всички в Моисей са се кръстили в облака и в морето, и всички са яли една и съща духовна храна, и всички са пили от едно и също духовно питие, защото пиеха от духовната Канара, която ги придружаваше - и тази Канара беше Христос.

Но въпреки това в повечето от тях Бог не благоволи, защото ги измори в пустинята. Но тези неща бяха пример за нас, за да не жадуваме за злото, както те жадуваха.

И не бъдете идолопоклонници, като някои от тях, според писаното: "Народът седна да яде и да пие, и стана да играе." Нито да блудстваме, както блудстваха някои от тях и паднаха в един ден двадесет и три хиляди души. Нито да изпитваме Христос, както някои от тях Го изпитаха и погинаха от змиите. И не роптайте, както роптаеха някои от тях и погинаха от изтребителя. А всичко това им се случи за пример и беше записано за поука на нас, върху които са дошли последните времена. (1 Коринтяни 10:1 - 11).

 

 

Затова, възлюбени мои, бягайте от идолослужението.

Говоря като на разумни - вие сами съдете за това, което казвам. Чашата на благословението, която ние благославяме, не е ли участие в Христовата кръв? Хлябът, който разчупваме, не е ли участие в Христовото тяло? Защото ние, многото, сме един хляб, едно тяло, понеже всички в този един хляб участваме. Вижте Израил по плът: тези, които ядат жертвите, нямат ли участие в олтара? Тогава какво?

Казвам ли аз, че идолът е нещо или че идоложертвеното е нещо?

Не, но онова, което жертват езичниците, го жертват на демоните, а не на Бога, но аз не желая вие да имате общение с демоните.

Не можете да пиете Господната чаша и чашата на демоните, не можете да участвате в Господната трапеза и в трапезата на демоните. Или искаме да подбудим Господа към ревност? Ние по-силни ли сме от Него? (1 Коринтяни 10:14 -22).

 

Какви са тези идоли и жертви?

А Израил остана в Ситим и народът започна да блудства с дъщерите на Моав; защото те канеха народа на жертвите на боговете си и народът ядеше и се кланяше на боговете им.

Израил се привърза към Ваал-Фегор и гневът на ГОСПОДА пламна против Израил. Тогава ГОСПОД каза на Моисей: Вземи всички началници на народа и ги обеси пред ГОСПОДА срещу слънцето, за да се отвърне от Израил яростният гняв на ГОСПОДА. И Моисей каза на съдиите на Израил: Убийте всеки хората си, които са се привързали към Ваал-Фегор. (Числа 25:1 – 5).

 

Те се прилепиха и към Ваал-Фегор и ядоха жертви, принесени на мъртвите. Така огорчиха Бога с делата си и язвата избухна сред тях. Тогава стана Финеес и извърши съд, и язвата престана. И това му се счете за правда през всички поколения, до века.(Псалм 106:28 – 31).

 

Какво е идолът? Жертване на демони. Какво са демони? Все едно да жертваме на мъртъвци.

 

И когато ви кажат: Допитвайте се до медиумите и до спиритистите, които шепнат и мърморят, отговорете: Не трябва ли един народ да се допита до своя Бог? Да се допита ли до мъртвите за живите? (Исая 8:19).

 

Още от книгата Изход се говори за демоните като за мъртви. Дори цар Ирод беше наясно, че Йоан може да „възкръсне” и да работи като от мъртвец, тоест като демон в мъртво тяло.

 

И цар Ирод чу за Исус, защото Името Му стана известно, и казваше: Йоан Кръстител е възкръснал от мъртвите и затова тези велики сили действат чрез него. А други казваха, че е Илия. Други пък казваха, че Той е пророк като един от пророците. Но Ирод, като чу за Него, каза: Това е Йоан, когото аз обезглавих; той е възкръснал.(Евангелие от Марк 6:14 – 16). С „възкресението” като демонично проявление бяха наясно дори на най – високо държавно ниво. Затова в двореца, в залата за държавни дела не се обсъждаха просто хорски басни. И цар Ирод помисли, че Исус е възкръсналият Йоан Кръстител, когото той беше наредил да обезглавят. Израилтяните бяха наясно, че демон може да действа в чуждо тяло.

 

Те не познаваха Божието възкресение, чиито първи плод стана Исус Христос и което стана обещание за вечен живот.

Но сега Христос е възкресен от мъртвите и стана първият плод от починалите. Понеже, както чрез един човек дойде смъртта, така чрез един Човек дойде възкресението на мъртвите. Защото, както в Адам всички умират, така и в Христос всички ще оживеят. Но всеки на своя ред: Христос - първият плод; а после тези, които са Христови - при Неговото пришествие. Тогава ще бъде краят, когато Той предаде царството на Бога и Отца, когато унищожи всяко началство и всяка власт, и сила, защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под краката Си. Последният враг, който ще бъде унищожен, е смъртта. (1 Коринтяни 15:20 – 26).

 

 

Жертването на демони е все едно жертване на мъртъвци. Ето защо Божието слово пита: Защо отивате и се съветвате с мъртвите, тоест с демоните?

 

А Самуил беше вече умрял и целият Израил го беше оплакал и го беше погребал в града му Рама. И Саул беше махнал от земята викачите на мъртви и врачките. И филистимците се събраха и дойдоха, и се разположиха на стан в Сунам. А Саул събра целия Израил и се разположи на стан в Гелвуе. И когато Саул видя стана на филистимците, той се уплаши и сърцето му силно се разтрепери. И Саул се допита до ГОСПОДА, но ГОСПОД не му отговори, нито чрез сънища, нито чрез Урим {т.е. чрез жребий}*, нито чрез пророците. (1 Царе 28:3 – 6).

По времето на цар Саул, пророк Самуил умря и нямаше други Господни пророци. Но Израел беше заплашен с война и срещу него се изправяше огромна филистимска армия. Цар Саул се уплаши, но нямаше до кого да се допита за съвет. Докато пророк Самуил беше жив, цар Саул беше избил врачките и магьосниците в Израел, защото Божията воля е категорична:

 

Когато влезеш в земята, която ГОСПОД, твоят Бог, ти дава, да не се учиш да правиш според мерзостите на онези народи.

Да не се намира между теб никой, който прекарва сина си или дъщеря си през огън, или врач, или астролог, или заклинател, или гадател, или който прави магии, или медиум, или спиритист, или който вика мъртвите {Използваните понятия отговарят на съвременните: екстрасенс, лечител, окултист, ясновидец, врачка и др. подобни.}*; защото всеки, който прави тези неща, е омразен за ГОСПОДА и поради тези мерзости ГОСПОД, твоят Бог, ги изгонва отпред теб. Да принадлежиш изцяло на ГОСПОДА, своя Бог {букв.: да бъдеш цял с ГОСПОДА, своя Бог.}*. (Второзаконие 18:9 – 13).

 

Но в страха си Саул направи нещо друго:

Тогава Саул каза на слугите си: Потърсете ми запитвачка на зли духове, за да отида при нея и да се допитам до нея. И слугите му казаха: Ето, има една жена в Ендор, която е запитвачка на зли духове. Тогава Саул се предреши, като облече други дрехи, и отиде, той и двама мъже с него; и дойдоха при жената през нощта. И той каза: Моля те, врачувай ми чрез викане на мъртви и ми изведи когото ти кажа.( 1 Царе 28: 7 – 8).

Саул се преоблече, за да не го познае никой, че отива при такава жена, защото той самият като цар беше избил всичките магьосници и запитвачи на зли духове. Но жената знаеше, че такива като нея царят е наредил да се избиват. Затова тя попита: Как мога да съм сигурна за живота си, че няма да ме предадеш и да ме умъртвят? И Саул й обеща това да не й се случи.

А жената му каза: Ето, ти знаеш какво направи Саул, как изтреби от земята викачите на мъртви и врачките. Защо слагаш примка за живота ми, за да ме убиеш? И Саул й се закле в ГОСПОДА и каза: Жив е ГОСПОД - никакво наказание няма да те сполети за това! Тогава жената каза: Кого да ти изведа? А той каза: Изведи ми Самуил. (1 Царе 28 : 9 – 11).

Тогава запитвачката на мъртви го позна, защото само цар Саул можеше да поиска да му бъде извикан пророк Самуил. И тя се уплаши, но Саул й каза да не се страхува от него.

И когато жената видя Самуил, извика със силен глас. И жената говори на Саул и каза: Защо ме измами? Ти си Саул! И царят й каза: Не се страхувай. Какво виждаш? И жената каза на Саул: Виждам един бог да излиза от земята. И той й каза: Как изглежда? А тя каза: Един старец излиза и е обвит в мантия. И Саул разбра, че това беше Самуил, и се наведе с лице до земята, и се поклони. (1 Царе 28:12 – 14).

И Саул, и жената мислеха, че това е Самуил. Тя мислеше това, понеже Саул го поиска, а той, защото му се искаше да види Самуил.

Още в Стария Завет душите на светиите отиваха при Бога. Духът на Божий пророк не може да бъде извикан от земята, да излезе от земята. Исус разказва точно за това в Евангелие от Лука 16:19 – 31:

 

Имаше някой си богаташ, който се обличаше в пурпур и висон и всеки ден се веселеше бляскаво.

Имаше и един сиромах на име Лазар, покрит със струпеи, когото слагаха да лежи пред портата му, като желаеше да се нахрани от трохите, които падаха от трапезата на богаташа; и кучетата идваха и лижеха раните му. Умря сиромахът и ангелите го занесоха в Авраамовото лоно {букв.: скут; еврейският израз за рая}*. Умря и богаташът и беше погребан. И в ада, като беше на мъки и повдигна очи, видя отдалеч Авраам и Лазар в неговото лоно. И той извика, казвайки: Отче Аврааме, смили се над мен и изпрати Лазар да натопи края на пръста си във вода и да разхлади езика ми; защото съм на мъки в този пламък. Но Авраам каза: Синко, спомни си, че ти си получил своите блага приживе, така както Лазар - злините; а сега той тук се утешава, а ти се мъчиш. И освен всичко това, между нас и вас е утвърдена голяма бездна, така че онези, които биха искали да минат оттук към вас, да не могат, нито пък оттам - да преминат към нас. А той каза: Като е така, моля ти се, отче, да го пратиш в бащиния ми дом; защото имам петима братя - за да им засвидетелства, да не би да дойдат и те в това място на мъчение. Но Авраам каза: Имат Моисей и пророците, нека слушат тях. А той каза: Не, отче Аврааме; но ако отиде при тях някой от мъртвите, ще се покаят. Тогава той му каза: Ако не слушат Моисей и пророците, то и от мъртвите да възкръсне някой, пак няма да се убедят.

 

И 1 Царе 28:15 -19 описва:

И Самуил каза на Саул: Защо ме обезпокои, като ме изведе? А Саул отговори: Много съм притеснен, защото филистимците се бият против мен, а Бог се е оттеглил от мен и не ми отговаря вече нито чрез пророците, нито чрез сънища. Затова повиках теб, за да ми кажеш какво да правя. Тогава Самуил каза: Защо тогава питаш мен, след като ГОСПОД се е оттеглил от теб и ти е станал враг? А ГОСПОД си извърши, както беше говорил чрез мен, и ГОСПОД откъсна царството от ръката ти и го даде на ближния ти, на Давид. Понеже ти не послуша гласа на ГОСПОДА и не изпълни страшния Му гняв над Амалик, затова ГОСПОД ти направи това нещо днес. При това ГОСПОД ще предаде и Израил заедно с теб в ръката на филистимците. И утре ти със синовете си ще бъдеш при мен. И ГОСПОД ще предаде израилевата войска в ръката на филистимците.

Духът, който Саул си помисли, че е на Самуил, е зъл дух. В 31 глава 1 Царе 1 – 4 стих виждаме разгара на битката с филистимската войска:

А филистимците се биха срещу Израил и израилевите мъже побягнаха отпред филистимците и паднаха убити на хълма Гелвуе. И филистимците настигнаха Саул и синовете му; и филистимците убиха Йонатан, Авинадав и Мелхисуя, синовете на Саул. И битката срещу Саул се засилваше и стрелците и мъжете с лъкове го улучиха, и той беше тежко ранен {или: много се уплаши}* от стрелците. Тогава Саул каза на оръженосеца си: Изтегли меча си и ме прободи с него, за да не дойдат тези необрязани и да ме прободат, и да се гаврят с мен! Но оръженосецът му не искаше, защото много се страхуваше. Тогава Саул взе меча и се хвърли върху него.

Духът, до когото Саул се бе допитал, извикан от запитвачката, му беше казал точно това: И утре ти със синовете си ще бъдеш при мен. Саул и синовете му умряха и те са заедно с този дух, така че този дух е дух на мъртъв. Духовете, викани от магьосници, спиритисти, екстрасенси и други, са духове на мъртви. Отивайки при такива, човек се покланя на мъртъвци, тоест на демони и това е идолопоклонство.

 

И като отивахме на молитва, ни срещна една слугиня, която имаше предсказвателен дух и докарваше голяма печалба на господарите си чрез предсказването си. Тя вървеше след Павел и нас и викаше, като казваше: Тези хора са слуги на Всевишния Бог, които ви проповядват път за спасение. И тя правеше това много дни. Но понеже много дотегна на Павел, той се обърна и каза на духа: Заповядвам ти в Името на Исус Христос да излезеш от нея. И той излезе в същия час. (Деяния на Апостолите 16:18).

Такъв зъл дух бе прогонен от слугинята в Името на Исус Христос.

 

Духовете на мъртви са демони. Този, който се противопоставя на Бога, това е сатана и той е един, а всички останали ангели, свалени с него, които са се разбунтували заедно с него, са наречени боговете на този свят и са познати под различни имена. Те са тези, които затварят хората откъм вярата в Исус Христос като Господ и Спасител. Всеки, който повярва в Неговото име и се спаси, ще е Божие дете.

Така че, точно след момента на смъртта (както е описано и в притчата за Лазар), Христовите отиват в рая и там чакат възкресението за новото небе и новата земя, обещани в Откровение 21 глава.

А духовете на мъртвите вън от Христос стават демони.

 

Когато нечистият дух излезе от човека, той минава през безводни места, за да търси покой, и не намира. Тогава казва: Ще се върна в къщата си, откъдето съм излязъл. И като дойде, я намира празна, пометена и украсена. Тогава отива и взема със себе си седем други духа, по-зли от него, и като влязат, живеят там; и последното състояние на онзи човек става по-лошо от първото. Също така ще бъде и с това зло поколение. (Евангелие от Матей 12:43 – 45).

Нашата плът е като къща. Светиите, вярващите и следващи Исус Христос могат да бъдат храм на Бога, а невярващите – храм на демони.

 

1 Коринтяни 3:9 казва: Защото сме съработници на Бога; като вие сте Божия нива, Божие здание.

 

Не знаете ли, че сте храм на Бога и че Божият Дух живее във вас? Ако някой развали Божия храм, него Бог ще развали; защото Божият храм е свят, а този храм сте вие. (1 Коринтяни 3:16 – 17).

 

Само човек има дух в тялото си. Ако казвате, че демоните са паднали ангели, то предизвиквате първата Божия заповед, защото само демонът е без дом.

 

Защото, ако Бог не пощади и ангели, когато съгрешиха, а ги хвърли в мрачните ровове на ада и предаде да бъдат пазени за съд. (2 Послание на апостол Петър 2:4).

 

Тогава ще каже и на тези, които са от лявата Му страна: Идете си от Мен, вие проклети, във вечния огън, приготвен за дявола и за неговите ангели. (Евангелие от Матей 25:41).

 

Демонът е дух на мъртъв човек. Божието слово казва, че човек е изкушаван и тормозен от дявола, а не обладан от дявола. Дявола = сатана е паднал ангел, той е описан в Езекиил 28:1 - 17 :

Така казва Господ БОГ: Понеже сърцето ти се надигна и ти каза: Аз съм бог! Седя на божието седалище сред моретата. А ти си човек, а не бог, но правиш сърцето си като божие сърце. Ето, ти си по-мъдър от Даниил, никаква тайна не се укрива от теб. С мъдростта и разума си ти придоби богатство за себе си и придоби злато и сребро в съкровищниците си. С голямата си мъдрост ти умножи богатството си чрез търговията си и сърцето ти се надигна поради богатството ти. Затова, така казва Господ БОГ: Понеже правиш сърцето си като божие сърце,затова, ето, Аз ще докарам върху теб чужденци, най-страшните между народите, и те ще изтеглят мечовете си срещу красотата на мъдростта ти и ще осквернят великолепието ти, ще те свалят в рова и ще умреш, както умират убитите сред моретата.

Дали ще кажеш пред убиеца си: Аз съм бог? А ти си човек, а не бог в ръката на онзи, който те пробожда. Ще умреш, както умират необрязаните, от ръката на чужденци, защото Аз изговорих това, заявява Господ БОГ.

И ГОСПОДНОТО слово беше към мен и каза: Сине човешки, надигни оплакване за царя на Тир и му кажи: Така казва Господ БОГ: Ти си печат на съвършенството, пълен с мъдрост и съвършен по красота.

Ти беше в Едем, в Божията градина, с всякакви скъпоценни камъни беше обсипан: със сард, топаз и диамант, хрисолит, оникс и яспис, сапфир, антракс и смарагд, и злато, всичко изкусно направено в гнезда и нанизи по теб; в деня, когато си бил създаден, и те са били направени.

Ти беше херувим помазан, за да закриляш; и Аз те поставих там; ти беше на Божия свят хълм, ходеше сред огнени камъни. Ти беше съвършен в пътищата си от деня, когато беше създаден, докато се намери беззаконието в теб. От голямата ти търговия вътрешността ти се изпълни с насилие и ти съгреши; затова те отхвърлих като скверен от Божия хълм и те унищожих отсред огнените камъни, херувиме закрилящ!

Сърцето ти се надигна заради красотата ти, ти поквари мъдростта си заради блясъка си и Аз те хвърлих на земята, изложих те пред царете, за да те гледат.Ти оскверни светилищата си чрез многото си беззакония, чрез неправедната си търговия; затова извадих отсред теб огън, който те пояде, и те обърнах на пепел по земята пред очите на всички, които те гледат. Всички, които те познаваха между народите, се смаяха заради теб; ти стана ужас и няма да те има до века.

 

Ангел, както божиите ангели, така и падналите, заедно със сатана, не е бил в тялото на човек. Имено за демоните се казва, че те обладават човека, те не са някаква външна на човека проява. Ако демоните излязат от човека, в когото са, те не могат да действат, извън тялото те не могат да работят.

Падналите ангели и Божиите ангели са тези, които работят извън човека. Навсякъде в Божието слово, описаните ангели действат извън човека. Няколко примера:

 

И през същата нощ, когато Ирод щеше да го изведе, Петър спеше между двама войници, окован с две вериги; и стражари пред вратата пазеха тъмницата. И ето, Господен ангел застана до него и светлина осия килията; и като побутна Петър отстрани, го събуди и му каза: Ставай бързо! И веригите паднаха от ръцете му. И ангелът му каза: Опаши се и обуй сандалите си. И той направи така. Тогава му каза: Облечи дрехата си и ме последвай! (Деяния на апостолите 12:6 – 8).

 

Около деветия час през деня той видя ясно във видение Божи ангел, който влезе при него и му каза: Корнилий! (Деяния на Апостолите 10:3).

 

Защото от време на време ангел слизаше в къпалнята и раздвижваше водата; а който пръв влизаше след раздвижването на водата, оздравяваше, от каквато и болест да страдаше.(Евантелие от Йоан 5:4).

 

И Господен ангел застана пред тях и Господната слава ги осия; и те се изплашиха много.(Евангелие от Лука 2:9)

 

Божието слово указва категорично, относно сатана, падналите с него ангели и демоните, които са силата и делата на врага (сатана):

Най-накрая, братя мои, заяквайте в Господа и в силата на Неговото могъщество.

Облечете се в пълното Божие въоръжение, за да можете да устоите срещу хитростите на дявола.

Защото нашата борба не е срещу кръв и плът, а срещу началствата, срещу властите, срещу световните владетели на мрака на този свят, срещу духовете на злото в небесните места.

Затова вземете пълното Божие въоръжение, за да можете да противостоите в злия ден и като победите, да устоите.

И така, стойте препасани с истина през кръста си и облечени в бронния нагръдник на правдата, и с краката си обути с готовност за проповядване на благовестието на мира. А освен всичко това, вземете щита на вярата, с който ще можете да угасите всичките огнени стрели на лукавия. Вземете също шлема на спасението и меча на Духа, който е Божието слово.

Молете се в Духа по всяко време с всякаква молитва и молба, бодърствайте с неуморно постоянство и молби за всички светии и за мен, за да ми се даде слово, когато отворя устата си, с дръзновение да известявам тайната на благовестието, за което съм посланик в окови, така че да говоря за него дръзновено, както подобава да говоря. (Послание към Ефесяните 6:10 – 23).

 

А Той (Исус) им каза: Видях Сатана паднал от небето като светкавица.

Ето, давам ви власт да настъпвате змии и скорпиони и власт над цялата сила на врага, и нищо няма да ви навреди.

Обаче не се радвайте на това, че духовете ви се покоряват, а се радвайте, че имената ви са записани на небесата. (Евангелие от Лука 10:18 – 20).

 

 

Ето, стоя на вратата и чукам; ако някой чуе гласа Ми и отвори вратата, ще вляза при него и ще вечерям с него, и той - с Мен.

На този, който победи, ще дам да седне с Мен на Моя престол, както и Аз победих и седнах със Своя Баща на Неговия престол.

Исус Христос (Откровение на Йоан 3:20 – 21).

 

 

 

        

 

Текстът е основан на проповед на южнокорейският пастор Д-р Ки Донг Ким от Конференцията за пастири и служители под наслов "Божието царство и трите духовни същества", проведена в гр. Варна между 14 и 17 декември 2005 г.



{START_COUNTER}