Сърцето на Исус

 

Сърцето на Исус



Нашата вяра в Господ Исус Христос се основава на това,което ние трябва да знаем, а именно какво е сърцето на Исус, какво желание имаше в сърцето си, защо Той реши да стане Човешкия Син ?

 

Сърцето на Божия Син беше да стане Човешкия Син. Понеже Той го имаше в сърцето си, затова ние съществуваме и това е директно свързано с нас. Нашата вяра е директно свързана с това кого ние наричаме Човешкия Син и дали ще можем да го разпознаем като такъв ? Това е много важно и е директно свързано с нас, защото означава спасение, коства човешки живот.


Бог избра жената, през чиято утроба да мине Святия Дух, за да стане Човешки Дух ( Евангелие от Матей 1 : 20-21: Йосифе, сине Давидов, не бой се да вземеш жена си Мария; защото заченатото в нея е от Святия Дух. Тя ще роди син, когото ще наречеш Исус, защото Той е, който ще спаси хората си от греховете им ) . Бог избра човешката утроба, не животинската, а човешката, защото сме направени по Божия образ ( Битие 1:27 ), човек, създаден от пръстта по образа на Бога. Пръстта на земята обаче дойде от водата и водата от тъмнината (Битие 1:2- бяха в една материя, на едно място, неоформени). А тъмнината е място за падналите ангели, заедно със сатана.(2 Послание на Петър 2:4 “ Защото, ако Бог не пощади и ангели когато съгрешиха, но ги хвърли в мрака на най - дълбоките ровове, и ги предаде да бъдат пазени за съд”- може би днес астрономията трябва да се огледа в Библията по въпроса за черните дупки ☺).                                                



И Бог извлече земята от водата и от там направи човека.
В Битие 1: 26-27 Бог казва : Да направим човека по нашия образ, по нашата прилика; и нека владеят над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя, и над всяка гад що пълзи по земята. И Бог създаде човека по своя образ, по Божият образ го създаде; мъжки и женски пол ги създаде.” Теолозите обикновено тълкуват тесногръдо и противоречиво 26 стих на Битие 1 глава, а може би дори не са чели Библията в нейната цялост . Обикновено човек не се нуждае от карта към собствения си дом, може би ще се нуждае от такава към дома на приятел, но не и към собствената си къща . Обикновено интерпретират “нашия образ” като Троицата. Има една корейска поговорка : Новият доктор може да излекува човека. Но именно новите учители внасят и объркване. Ако се интерпретира като Троицата, значи че вярваме в три бога. И в последните 2000 г. Християнството си е навлякло неприятности заради трите бога. Но Яков 2: 19 казва : Ти вярваш, че има само един Бог. Добре правиш; и бесовете вярват и трeперят”. Словото казва, че дори бесовете вярват в Един Бог, а теолозите не ☺. Исус казва : Аз и Баща Ми сме Едно. Ние самите не казваме за себе си ние, а аз или мен. Бог Баща, Син и Святия Дух – те поотделно всеки има воля, но те са Едно.
Когато се казва “нашия образ” не се има предвид Бог Баща, Син и Святия Дух. Бог имаше предвид Себе Си и ангелите. При създаването на животните, описано в Битие 1: 24-25, се казва че Бог ги създаде според видовете им, тоест прасето – прасе, кравата – крава и т.н. Ангелите също бяха направени по образа, който Бог им беше дал. Ангелите са служебни духове на Господа,негови служители, с имената, които Той им даде. Поради това, че Божият Син поиска да стане Човешкия Син – Бог създаде човека. Защо Божият Син поиска това : Филипяни 2:6-8 “Исус Христос, като беше в Божия образ, пак не сметна, че трябва да държи твърдо равенство с Бога, но се отказа от всичко, като взе на себе си образ на слуга и стана подобен на човеците и като се намери в човешки образ, смири себе си и стана послушен до смърт, даже смърт на кръст”.Поради това, че Божият Син поиска да стане Човешки Син – Бог създаде човека. И създаде човека по Божия образ. Ангелите вече бяха създадени по образа на Бога и според всички – Бог и ангелите (по “нашия образ”), Бог създаде човека. Разбираме, че преди създаването на човека имаше ангели, ние и ангелите – по образа на Бога. Тук не се има предвид характера и личността на Бога, а формата. И Библията казва : Битие 1:27 “мъжки и женски пол ги създаде”. Ясно е точно това : създадени в едно и също време. 24 стих казва, че Бог създаде одушевените животни според вида им. В английският превод на Библията се използват едни и същи думи и при животните и при хората – мъжки и женски пол. Не мъж и жена, а нещо като мъжки и женски човек. И Бог им заповяда да се размножават. Така, че това мъжко и женско човешко същество бяха създадени да се размножават. 28 стих, Битие 1 глава : “И Бог ги блогаслови. И Бог им каза : Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и обладайте я, и владейте над морските риби, над въздушните птици, и над всяко живо същество що се движи по земята”. Бог им каза да се плодят и размножават, Той не го каза в единствено число, а в множествено. Бог им даде всяко семеносно дърво и всяка семеносна трева, за да я ядат, и те започнаха да се размножават. Един от примерите за продължителността на човешкия живот по онова време е Матусал (Битие 5:25-26). Матусал е живял 969 години. Докато живя, Матусал имаше деца през целия си живот,трябва да е имал доста деца, а те също са се плодили. Антрополозите смятат, че ако човекът е създаден и му е заповядано да се плоди и при положение, че няма войни и болести това би отнело 10-20 хил. години. Ако има войни и болести, това би отнело 2 500 000 000 години, макар че ориенталските антрополози считат ,че за това са необходими 700 000 години. При всички случаи това е достатъчно дълъг процес. Задачата на човека е била да се плоди и да се размножава и да изпълни земята. При това той е имал поколение през целия си живот, не както сега,когато жената може да роди между 16 и 45 години. Основната задача на човека е била да изпълни земята.



И когато човеците изпълниха земята, Бог постави на земята едно специално място – Едемската градина. Едемската градина бе област, различна от всичко останало на земята. Вероятно е била създадена като най – съвършеното място на земята, където Човешкият Син да дойде. И Господ поставя пазач на тази градина. Бог образува от пръстта един човек, в който вдъхна жизнено дишане и той стана “жива душа” (Битие 1:7). Ако и вие тълкувате в Битие 1:26-27 човекът като първоначално създадено живо духовно същество, вие имате проблем с първородния грях. Бог избра един и му вдъхна и той стана живо духовно същество. 2 глава Битие 7 стих : Човекът стана жива душа . Човекът беше създаден от пръстта, Господ вдъхна в него и той стана жива душа. Бог не създаде живо същество, а извая, сътвори човека, после му вдъхна и той стана живо същество. Вижте, до този момент хората съществуваха,дишаха, хранеха се и се размножаваха. Но Адам стана жива душа – духовно същество, след като Бог вдъхна в него.
Първо послание към Коринтяните 15:45 : “Така е и писано : Първият човек Адам “стана жива душа” , а последният Адам стана животворящ дух”. Много хора не разбират точно това, те си мислят, че Бог оформи човека от пръстта и Бог вдъхна в глината и той станал жив, че е започнал да диша, но това не е което казва Божието слово. Веднъж създаден човекът е бил способен да диша и да се размножава, да се движи и да се храни. Разликата е, че не са били духовни същества. И в този смисъл хората са били по близо до животните. Теолозите също бъркат точно тук.
Думите в еврейският език са малобройни и една дума може да се интерпретира по различен начин, затова трябва до се внимава в интерпретацията. Думата за “дух” на иврит може да значи “Бог”, “ангели”,”демони”. Думата “Дух” може да се използва за “дихание”, също “мисъл” и “интелект”. Една и съща дума се използва за “Святия Дух” и за “дъх”.
Битие 2:7 казва : “ И Господ Бог образува човекът от пръст от земята, и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание, и човекът стана жива душа”. Тук жизнения дъх може да се преведе и като Святия Дух, вдъхнат в човека. Думата Адам може да означава просто “човек” или името на човека или “живият дух”. “А – значи “дух” , а “дам” означава “кръв” и “живот”. Адам не е бил духовно същество, преди Бог да вдъхне в него, а после той става “жива душа”.


Сред християните има такива, които са приели Святия Дух и които не са. Има новородени християни и които не са. Но духовно погледнато има разлика между Божиите деца и другите. Исус каза на Фарисеите, които смятаха, че знаят всичко за Бога (че понеже са в потомството на Аврам, са оправдани пред Него само поради този факт): Каза им,че са синове на сатана.
Които са в Исус Христос са Божии деца(
Посланието към Галатяните 3 глава 9 стих: “Така че тези, които упражняват вяра, се благославят заедно с вярващия Аврам, 14 стих: “така че благословението, дадено на Аврам, да дойде чрез Исус Христос на езичниците, за да приемем обещания Дух чрез вяра, 29 стих : И ако сте Христови, то сте Аврамово потомство, наследници по обещание.).



Битие 6 глава 1-2 стих: “Като почнаха човеците да се размножават по лицето на земята и им се раждаха дъщери. Божиите синове, като гледаха, че човешките дъщери бяха красиви, вземаха ги за жени от всички, които избираха”.Тук има човешки дъщери и божии синове. Синовете на Адам могат да се нарекат божии синове, а децата на останалите хора – човешки дъщери. Някои учени, казват, че посочените тук божии синове са ангели, но Исус каза , че във възкресението няма да се женят и развеждат, а ще бъдат като ангели на небето (Евангелие от Марк 12:25), т.е. ангелите не се женят. И още Евреи 1:5-6 “Защото кому от ангелите е казал Бог някога: “Ти си мой Син, Аз днес те родих”. И пак “Аз ще му бъда Баща, И той ще ми бъде Син” ? А когато пък въвежда Първородния във вселената, казва : “И поклонете се нему, всички Божии ангели”.



Когато Бог създаде хората от пръстта, Той им заповяда да се плодят и размножават. И Бог взе един човек и му вдъхна Духа Си и го постави пазач на Едемската градина. Точно от този момент в Библията се използва определителен член за човекът като един, а преди това се употребява обща форма. В Битие 2 глава 7 стих се казва, че Бог вдъхна в ноздрите му и човекът стана “жива душа”. И Бог постави Едемската градина и човекът, който беше образувал в нея. Защо Бог е трябвало да го взема и да го постави там ? 15 стих на 2 глава Битие казва : “И Господ Бог взе човека и го засели в Едемската градина, за да я обработва и пази.” Бог го взе и го постави там – човекът в единствено число. В 18 стих се казва : “ И Господ Бог каза : Не е добре за човека да бъде сам; ще му направя подходящ помощник”. И Бог създаде Ева от реброто на Адам.
Малахия 2 глава 15 стих казва: “ Защото не направи ли Той двамата един човек, ако и да имаше още от духа на живота ? За да очаква набожно потомство. Затова, внимавайте в похотите си и никой да не постъпва невярно с жената на младостта си”. Защо двамата стават един човек ? Един е Святият Дух на Бога. Всичко това беше, защото Бог търсеше набожно потомство. Бог подготвяше пътя за идването на Сина Си. Вижте, Бащата може да е изпълнен със Святия Дух, но детето не е – по рождение. А човеците се плодяха, но потомството на човеците и на Адам са съвсем различни неща. Така че, Бог вдъхна жизнено дихание в човека Адам и той стана жива душа(1 Коринтяни 15:45).

 

Но защо един човек?
Вижте, тялото на жената през целия си живот образува 400 яйцеклетки, и за 35 години всеки месец се използва само една. Но в мъжа, от друга страна се образуват 20 000 000 сперматозоида. Така че към 1 яйцеклетка се стремят 20 млн. сперматозоида. Те са като спринтьори към нея. Като при маратон – всички започват заедно, след половин час остава една водеща група. Около 4 сек. отнема при сперматазоидите да стане това като в челната група остават 200-250 сперматозоида. И от тези 250 сперматозоида след около 20 сек. някои от тях достигат яйцеклетката. В утробата на жената има вода, така че е почти като плуване. И само един да докосне яйцеклетката, тя се отваря, после затваря и останалите не могат да влязат. Един е на финала и надбягването приключва. И тогава това става една клетка. Като стане една клетка, едва тогава започва да се разделя на две. За 4 минути се решава пола на детето.
В Корея една жена в напреднала бременност отишла при пастора и му казала: Благослови ме да имам син! Но това се решава 4 мин. след зачатието, а тя помолила пастора 4 мин. преди раждането
. И имала дъщеря.
20 млн. са кандидати да станат син или дъщеря, но само един остава. Всички останали умират. И всичките те биват наречени – нафал (изостанали назад, изпаднали, неквалифицирани).В 6 глава на Битие се говори за исполините(в оригинал нефилимите – от нафал), които бяха такова поколение.
Има много кандидати за “жива душа”, но само един бе избран от Бог и той стана духовно същество. Останалите станаха нефилими. Дори по времето на Ной, целият човешки род трябваше да се унищожи, всички освен Ной и семейството му бяха неквалифицирани да влязат в ковчега. От целия народ, Бог избра Аврам, а от поколението на Авраам и Исак имаше много хора, но само Давид беше избран.


2 Битие 19 стих описва как Бог образува животните от земята, но те нямаха име и Бог ги заведе при Адам, за да ги нарече. По същият начин Бог образува човекът от пръстта, Бог му вдъхна и човекът стана жива душа. 20 стих казва,че Адам даде имена на всички животни,но помощник подходящ за човека не се намери. И 21 стих описва създаването на Ева от реброто на Адам. 24 стих казва : “ За това ще остави човекът баща си и майка си и ще се привърже към жена си, и те ще бъдат една плът”. Ева беше създадена от реброто на Адам и тя нямаше родители. Днес всички ние имаме такива. Така че, човекът трябваше да изостави майка си и баща си и да бъде едно със жена си.



Едемската градина не принадлежеше на Адам, той и беше пазител.
Точно както Исус беше положен в тялото на Мария, която беше девица, сгодена за Йосиф. Понеже Божият Син пожела да стане Човешки Син, Той трябваше да се роди, да мине през тялото на Мария, за която се грижеше Йосиф. Но той можеше да бъде заченат и в утробата на Сара, и в утробата на Ева. Божият Син можеше да се роди още през тялото на Ева, ако сатана не беше подлъгал Адам и Ева да се разбунтуват срещу Бога и да
съгрешат, нарушавайки неговата заповед ( Битие 2:16-14 : “ И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш, но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него, защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.”). Поради греха на Адам и Ева, раждането на Божия Син като Човешки Син трябваше да бъде отложено във времето. Така че Адам изгуби настойничеството над Едемската градина, това заради което бе призван. 3 глава Битие 24 стих : “Така Той изпъди Адам; и постави на изток от Едемската градине херувимите и пламенния меч, който всячески се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота”. Адам беше изгонен, но той беше жива душа и потомството му трябваше да се продължи, за да дойде Исус. (Бог въобще не се отказва лесно ☺). Синове на Адам се родиха Каин и Авел, но Каин уби брат си Авел и това много разгневи Бога. Така и Каин падна, а на Адам и Ева се роди друг син Сит (Битие 4:25-26 : “И Адам пак позна жена си; и тя роди син, когото нарече Сит; Защото тя си казваше, Бог ми определи друга рожба вместо Авел, тъй като Каин го уби).


4 глава Битие 14-17 стих :
Бог се разгневи много на Каин за убийството на брат му : “Ето гониш ме днес от лицето на тази земя, ще съм скрит от твоето лице, и ще бъда бежанец и скитник на земята; и така всеки, който ме намери ще ме убие. А Господ му каза : За това, който убие Каин, на него ще се отмъсти седмократно. И Господ определи белег за Каин, за да не го убива никой, който го намери. Тогава излезе Каин от Господното присъствие, и се засели в земята Нод, на изток от Едем. И Каин позна жена си, която зачена и роди Енох, и Каин съгради град, и нарече града Енох, по името на сина си”.
От кого се страхуваше Каин, при положение, че Бог му обеща да не го убие ? Каин се страхуваше от нефилимите – исполините, онези силни и прочути старовременни мъже (Битие 6:4). Каин се премести на изток от Едемската градина, в Нод и Каин построи град – крепост,наречен на сина му,за да бъде защитен, защото се страхуваше от нефилимите. А кой би могъл да му помогне да построи този град , ако не Бог? Той беше убиец, но син на Адам. И Каин се премести на изток от Едем и срещна жена от нефилимите и се ожени за нея. Божият син взе човешка дъщеря.
И
Битие 6 глава 2-3 стих говори за това : “ Божиите синове като гледаха, че човешките дъщери бяха красиви, вземаха си за жени от всички, които избираха. Тогава каза Господ : Духа, които съм му дал не ще владее вечно на човека; в блуждаенето си той е плът; затова, дните му ще бъдат още сто и двадесет години”. Когато божиите синове се женят за човешки дъщери, Бог казва : Духът Ми няма да остане с тях, ще останат само плът. Каин е божий син, но се ожени за човешка дъщеря, в резултат синът му Енох е човешки син. Това е като проста аритметика : 1 х 1 =1 обаче 1 х 0 = 0. Така че духовно същество + духовно същество=духовно същество, а духовно същество+недуховно същество=недуховно същество. Божиите синове започват да търсят човешки дъщери и тяхното потомство не е духовно. И дори второ поколение духовно същество+недуховно същество=потомството не е духовно. И Бог е засегнат в тези неща.И Битие 6:6-7 казва: “разкая се Господ, че беше направил човека на земята, и огорчи се в сърцето си. И каза Господ : Ще изтребя от лицето на земята човека, който създадох – човеци, зверове,гадини и въздушни птици – понеже се разкайвам, че ги направих”. Бог каза : Ще ги убия, унищожа! Потопът ще ги унищожи! Доказано е ,че човек може да бъде удавен за 4 мин.
Битие 6:8 стих казва, че Ной придоби Господното благоволение. Защо Ной придоби благоволението на Бога ? 9 стих обяснява : “ Ной беше човек праведен, непорочен между съвременниците си; той ходеше по Бога”.В Ноевото семейство имаше 8 човека. Ной казва Библията беше праведен и непорочен – той беше взел жена от потомството на Адам, от духовното потомство, беше останал на страната на Бог и изпълняваше заповедите му.
6 глава Битие 4 стих описва нефилимите - “В онези дни се намираха исполините на земята; а при това, след като Божиите синове влизаха при човешките дъщери, и те им раждаха синове, това бяха онези силни и прочути старовременни мъже”. Нефилимите бяха големи, велики мъже – исполини, наименованието на иврит значи още цивилизовани мъже. Те имаха цивилизация. Но въпреки това Бог реши да ги унищожи. Потопът ги унищожи.


Но какъв план имаше Бог за съгрешилите ?
Божият Син имаше в сърцето си и в ума си да стане Човешкия Син.
Филипяни 2 глава 5-8 стих : “ Имайте в себе си същият дух, който беше и в Исус Христос, който, като беше в Божият образ, пак не счете, че трябва твърдо да държи равенство с Бога, но се отказа от всичко, като взе на себе си образ на слуга, и стана подобен на човеците, и като се намери в човешки образ, смири себе си и стана послушен до смърт, даже смърт на кръст. За това и Бог го превъзвиши, и му подари името, което е над всяко друго име.. Исус презря това, което имаше, не прие да държи равенство с Бог Баща, макар че имаше правото на това, и прие образ на слуга, и стана Човешки Син. Така че смъртта му беше окончанието на смирението му. Вижте, човек се ражда и умира. Ако Исус – Божият Син станеше Човешки Син, нямаше да има смърт. Затова Исус говори за вечен живот: “Това като изговори Исус, вдигна очите си към небето, и каза: “Татко, настана часът; прослави Сина Си, за да те прослави и Сина, според както си му дал власт над всяка твар да даде вечен живот на всички, които си му дал. А това е вечен живот, да познаят теб, единния истинен Бог, и Исус Христос, когото си изпратил”. (Евангелие от Йоан 17 глава, 1-3 стих).




2 Евреи 9 стих : “Но виждаме Исус, който е бил направен малко по-долен от ангелите, че е увенчан със слава и чест поради претърпяването му смъртта за да вкуси смърт, с Божията благодат, за всеки човек”. Писанието казва – направен малко по-долен от ангелите, за да вкуси смърт. Сърцето на Исус като Човешкия Син беше смирено пред Отца. Вижте, смъртта не е необходимо да бъде предизвикана от катастрофа или друго произшествие, смъртта може да е естествена. Никой не би трябвало да се страхува от смъртта, когато остарее. Но всеки се страхува. Ако сте изморени, искате да спите, а не да спортувате активно, нали ? Естествената смърт е точно като съня. Хората искат да си починат. И всеки би могъл да заспи така, и това не е нещо за страх. Но хората се страхуват така, като че ли някой иска да ги убие. Да бъдеш убит е всъщност най-големият страх от смъртта. Дори 100-годишните хора се страхуват някой да не ги убие.Така че Бог изработи нов план за човека. Сега Божият Син щеше да стане Човешки Син, да вкуси смъртта като такава(това можеше да е и естествена смърт, Исус можеше да избере такава). Оттам нататък Бог щеше да поиска от Сина Си да бъде убит, да умре като Христос. Вижте Исус имаше в сърцето си да стане Човешки Син още преди създаването на човека, за да покаже пълното си покорство към Бог-Баща и да разруши делата на сатана . След първородния грях на Адам в Едемската градина, Бог помоли Сина Си да умре като Христос.
В сърцето на Божият Син беше да стане Човешки Син, за да изпълни волята на Бога, но волята на Бог беше Божият Син да стане Христос . Такава смърт беше страшна дори за Исус.
И в Гетсиманската градина Исус се моли :
Евангелие от Матей 26 глава 39 стих : “Татко, ако е възможно, нека ме отмине тази чаша; не обаче както аз искам, но както ти искаш”. И Той страда толкова много на Кръста и Той изплака там: “Или, или лама савахтани?, тоест Боже мой,Боже мой, защо си ме оставил?” (Евангелие от Матей 27 глава 46 стих). За Исус в сърцето и във волята му беше да изпълни волята на Баща Си. Но волята на Бог-Баща беше да умре на кръста и Исус извика : Татко, защо стана така ? Когато Исус каза на учениците, че трябва да отиде в Ерусалим и много да пострада и да бъде убит там, а на третия ден възкресен, Петър Му каза “Бог да ти се смили, Господи; това никак няма да стане с теб” (Евангелие от Матей 16 глава 21-22 стих). Но Той се покори на Бог напълно и в 23 стих се обърна към Петър и каза : “Махни се зад мен,Сатана; ти си ми съблазън, защото не мислиш за Божиите неща, а за човешките.
Исус каза : Аз ще съградя моята църква на тази канара на вяра : Който повярва, че Човешкият Син е Божият Син, и Божият Син стана Човешки Син, и Бог го изпрати и Той стана Христос.
В Гетсиманската градина Исус се помоли да умре като Христос, защото това беше волята на Бог – Баща.
Вижте, Божият Син изпита този конфликт в Себе Си – дали да умре като Човешкия син (вероятно от естествена смърт) или да умре като Христос.
Ако Той беше умрял като Човешки син, Той щеше да иде на небето и да седне на трона
(Евреи 1:8), но нямаше да има спасение за човешкия род. Но понеже се покори на Бога и преживя ужасна смърт на Кръста, която изкупи човешките грехове, Той получи титлата Христос.
Той се покори като Син и стана наш Спасител .


3 глава Битие описва падението на Адам и Ева. Бог попита Адам (11 стих) “Да не би да се ял от дървото, от което ти заповядах да не ядеш?, (12 стих) Адам каза : “Жената, която си ми дал за другарка, тя ми даде от дървото, та ядох”. И Бог попита Ева: “Какво е това, което си сторила?,(13 стих): “А жената рече : Змията ме подмами, та ядох”. И земята беше проклета (17стих): “Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах : Да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради теб; със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си.”. Не самият плод на дървото беше проклет или носеше проклятие или отрова. Но нарушаването на Божията заповед доведе човека до смърт (19 стих) : “С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст, и в пръстта ще се върнеш”.
Човек трябваше да яде нещо, така беше устроен. Евангелие от Йоан 6 глава 33 стих казва : “Защото Божият хляб е хлябът, който слиза от небето и дава живот на света”, 35 стих : “Исус им каза : Аз съм хлябът на живота; който дойде при мен никак няма да огладнее, и който вярва в мен никак няма да ожаднее”. Евангелие от Матей 4 глава 4 стих “А той(Исус) в отговор каза : Писано е, “Не само с хляб ще живее човек, но с всяко слово, което излиза от Божиите уста”. Словото стана заповед, а когато е заповед, тогава може да бъде приложено. А този, който изпълнява заповед, трябва да има воля и желание за това. Получаващият заповедта също има воля и става срещане на две воли – на даващият заповедта и на изпълняващият. А когато се дава заповед, тя може да бъде приложена и насилствено. Когато изпълняващият има воля, той може да изпълни заповедта. И много често Божият характер се противопоставя на човешкия. Когато заповедта дойде до човека, за него е трудно да я извърши. И обикновено когато дойде заповед : “Не прави това !”, това е когато човек престъпва нещо, което не е съобразено с Божия закон. Става въпрос за това, че Божият характер и човешкият са абсолютно различни. Когато Бог каза на Адам и Ева да не ядат от определения плод, те нарушиха Неговата заповед и умряха.
Намерението (изкушението) на дявола е насила да контролира човешките желания. Когато човек се задълбочи в някакъв грях и престъпва Божия закон, дяволът продължава да го предизвиква и увлича да навлиза все повече в това. И човекът се увлича да иска да го прави.
Божието слово много често се противопоставя на характеристиките на човека. Когато един дядо казва на внука си : “Не прави това !”, внукът може да каже : “Но аз искам да го правя!”. Дядото е търпелив, може да му е скучно да обясни всичките причини, за да не прави внука му така, а това може да отнеме и доста време. Майката на момчето пък казва : “Казах ти да не го правиш!!!”, а внукът : “Но аз искам!”. И майката се оплаква на дядото :
“Той не ме слуша!”.
Ева бе наречена с това име, което означава майка на всички живи (Битие 3:20). Преди Адам да съгреши, жена му беше направена като негов помощник и до този момент не се предполагаше да има деца. Тя беше създадена за негов помощник, защото за човекът не беше добре да е сам. (Битие 2:18-20).
След първородния грях : “На жената рече Ще ти преумножа скръбта в бременността; със скръб ще раждаш деца; и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание, и той ще те владее”(Битие 3:16). А Битие 3:15 казва(Бог казва на змията) : “Ще поставя и вражда между тебе и жената, и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата”. И жената стана враг на дявола. Това не се каза на Адам, а на жената и че потомството й ще бъде враг на сатана. И това бе изречено още в началото на времето, като вечна заповед. А кой е потомство на жена, след като семето идва от бащата и потомството е потомство на мъжа? Кой се роди само от жена чрез непорочно зачатие в Святия Дух? Исус.
Откровение на Йоан 12 глава 13-17 стих : “И като видя змеят, че бе свален на земята, той започна да преследва жената, която бе родила мъжко дете. И дадоха се на жената двете крила на голям орел, за да отлети на мястото си в пустинята, там където я хранят за време и време и половина, скрита от лицето на змея. И змеят(змията) изпусна от устата си след жената вода като река, за да направи да я завлече реката. Но земята помогна на жената, защото земята отвори устата си и погълна реката, която змеят беше изпуснал от устата си. Тогава змеят се разяри против жената, и отиде да воюва против останалите от нейното потомство, които пазят Божиите заповеди и държат свидетелството за Исус, и змеят зястана на морския пясък”. Потомството на жената са тези, които свидетелстват за Исус и пазят Божиите заповеди – това е Неговата църква. И Библията го казва още в самото начало – от потомството на жената ще дойде Исус и ще нарани главата на сатана.


Битие 17 глава 15-16 стих разказва : “После Бог каза на Авраам : Не наричай вече Сарая жена си Сарая, но Сара да бъде името й. Аз ще я благословя, още и син ще ти дам от нея, Да! Ще я благословя, и тя ще стане майка на много народи, царе и племена ще произлязат от нея”. А Авраам беше на 100 години, когато се случи това, а Сара на 90 (Битие 17:17). Когато Бог даде името на Сара, той отвори утробата й. До този момент Сарая беше помощник на Аврам, точно така, както Ева на Адам и след това на нея и бе прибавена болка при раждането. Тя получи способността да ражда и да има потомство, което да смачка главата на сатана. Сара – майка на нациите, за да могат да произлязат от нея царете на народите.

 

Мария беше поверена на Йосиф, който бе от корена на цар Давид. Според Писанието, царят (Помазаникът) трябваше да излезе от Юдовото племе (към което се числеше и Давидовия род), а Йосиф беше от Давидовото потомство. Цар произлиза от царски род. Мария не можеше да роди от самосебе си. Но в нея беше заченато чрез Святия Дух. А Бог даде на жената (Ева) да ражда след грехопадението, преди това не се предполагаше да ражда.
На Сара бе дадено да роди, за да бъде майка на нации и на човешки царе.
В царското семейство, една, която беше девица (Мария) и до този момент със сигурност няма деца, зачена от Святия Дух. Ако Ева не беше съгрешила заедно с Адам, може би чрез нея щеше да се роди Човешкия Син (непорочно).
Всички жени можеха да са кандидатки за майка на Исус. Но всички освен Мария бяха нафал (неподходящи, неквалифицирани). Така че още от самото начало на Библията четем, че жената ще роди потомство и то ще е враг на сатана. И така е и до днес. Как знаем, че роденото от жена няма да стане враг на Бога ? 9 месеца тя го носи. А през това време иска ли тя, то да е враг на дявола или иска да е враг на Бога ?

Наистина има болка в бременността, но Божията воля е детето да се роди и то да е враг на сатана.
Един пастор се молил над бременната си жена да бъде бебето враг на дявола. Ние не се надяваме от утробата да излезе нещо като Каин или Юда Искариотски. Тъй като жената е враг на дявола, тя се предполага да роди дете, враг на дявола. Но вместо това много хора се превръщат в приятели и помощници на дявола. Това Божията воля ли е ?

И Битие 22 глава 17 стих казва : “ ще те благословя премного, и ще преумножа потомството ти като небесните звезди и като крайморсия пясък; и потомството ти ще завладее портата на неприятелите ти”. Това Бог го казва на Авраам, който бе готов да убие сина си Исак, роден от Божието обещание, че Авраам ще има син. На Авраам, който бе готов да убие сина си заради Бога, заради неговата заповед и Бог го спря като видя неговата вярност. И разбираме, че потомството, което ще смачка главата на сатана, ще дойде от семето на Исак.
24 глава Битие 60 стих разказва за жената на Исак - Ревека, благословена от рода си: “И благословиха Ревека, като й казаха : “Сестро наша, да се родят от теб хиляди по десет хиляди, и потомството ти да завладее портата на ненавистниците ти”.

Евангелие от Матей 1 глава 20-21 стих : “Но когато мислеше това, ето, ангел от Господа му се яви насън и каза: Йосифе, сине Давидов, не се бой да вземеш жена си Мария; защото заченатото от нея е от Святия Дух. Тя ще роди син и ще го наречеш Исус (значи Спасител), защото той е, който ще спаси хората си от греховете им”.


Евангелие от Йоан 1 глава, 44 стих : “А Филип беше от Витсаида, от града на Андрей и Петър. Филип намира Натанаил и му казва : Намерихме онзи, за когото писа Моисей в закона, и за когото писаха пророците, Исус Йосифовия син, който е от Назарет. Натанаил му каза : От Назарет може ли да произлезе нещо добро ? Филип му каза : Ела и виж. Исус видя Натанаил да идва към него, и казва за него: Ето истински Израелянин, в който няма лукавство. Натанаил му казва : От къде ме познаваш ? Исус в отговор му рече : Преди да те повика Филип, видях те когато беше под смокинята. Натанаил му отговори : Учителю, ти си Божий Син, ти си Израилев цар. Исус в отговор му каза : Понеже ти казах, видях те под смокинята, вярваш ли ? Повече от това ще видиш. И каза му: Истина, истина ти казвам, (от сега) ще видите небето отворено, и Божиите ангели да възлизат и слизат над Човешкия Син”.
Натанаил не се поинтересува от всичко онова, което става около Исус, от големите екзалтирани тълпи, от чудесата и знаменията. И тогава приятелят му Филип го извика и му каза : Ела и виж какво става! Вярата на Израилтяните до този момент беше да следват Божиите заповеди и пророците, да очакват Месията, описан там. Натанаил следваше точно това.
Пророчествата за Исус започват още от 3 глава на Битие и стигат чак до неговото раждане. Но във всички тези пророчества не се споменава, че Исус щеше да дойде от Назарет. И затова Натанаил попита : Може ли нещо добро да произлезе от Назарет ? Натанаил не се интересуваше от това колко велики са делата около Исус, защото сравняваше всичко с Писанията. Не го вълнуваха чудесата и тълпите, той очакваше Месията от Писанията. Затова беше наречен от Исус истински Израелтянин! Ние не трябва да търсим тълпите или известните хора. Натанаил отиде, защото приятелят му го повика. Така и истинските християни трябва да очакваме изпълнението в този, който е описан в Библията – Исус.

Евангелието от Йоан 10 глава 35 стих говори,че написаното не може да се наруши. Не трябва да разрушаваме или тестваме посланията. Ако не знаете Библията, ще бъдете изкушавани и ще паднете. Натанаил каза на Исус : Как ме позна ? Исус му каза това, защото го видя под смокинята, търсещ и очакващ Помазаника от Писанията.

От едната страна беше една екзалтирана от чудесата тълпа, а от другата – сам Натанаил, отстояващ вярата си (Дори сам във вярата, аз ще следвам Исус, дори това да е една самотна вяра!). Исус почете тази истинска, самотна вяра в Помазаника (Христос означава Помазаник). И Натанаил го позна и го изповяда като Помазаника.

Вижте, в Писанията пишеше, че Помазаника ще излезе от Витлеем. Михей 5:2 “А ти, Витлеем Ефрато, Ако и да си малък, за да бъдеш между Юдовите родове, от теб ще излезе за мен един, който ще бъде владетел в Израил, чиито произход е от начало, от вечността”. Евангелие от Йоан 7 глава 42-43 стих описва как спореха за Исус :”За това някои от народа, които чуха тези думи, казваха : Наистина този е пророкът. Други казваха : Този е Помазаникът.Някои пък казваха : Нима от Галилея ще дойде Помазаника ?”.

Исус дойде от Назарет, но беше роден в яслите на една гостилница във Витлеем. Името на Витлеем означава дом на хляб. Логично е да се предположи,че там е имало поне една пещ за хляб. А това беше и градът, където се роди Давид. Когато Давид се роди там, той не се роди цар, а овчар. Много по-късно след Давид Витлеем не се беше развил в голям град, там все още имаха обори и конюшни. Освен Давид, след него нямаше друг цар, излязъл от Витлеем. Мария и Йосиф отидоха във Витлеем, поради преброяването, наредено за цялото население и според което всеки трябваше да отиде в родния си град. Те не намериха място в страноприемниците, и намериха обор с ясли. Там се роди Исус (Лука 2 глава 1-7 стих).


И те бяха принудени да избягат в Египет, заради цар Ирод, който бе чул пророчеството : “За това, събра всичките народни главни свещеници и книжници, та ги разпитваше, къде трябваше да се роди Помазаника. А те му казаха : Във Витлеем Юдейски, защото така е писано чрез пророка : “И ти, Витлеем, земя Юдова, Никак не си най-малък между Юдовите началства; защото от теб ще произлезе Цар, който ще бъде пастир на моя народ Израил”. (Евангелие от Матей 2:4-6). И цар Ирод се почуства застрашен и прати да убият всички младенци на две години и по-малки, във Витлеем и всичките му околности (Евангелие от Матей 2:16-17). Когато Ирод умря, Йосиф, Мария и Исус се върнаха в Израил и се заселиха в Назарет (Евангелие от Матей 2:23). Причината Исус да израстне спокойно в Назарет, бе че Назарет не бе споменат в пророчествата!

И един ден Йоан Кръстител започва да вика : Покайте се и направете прави пътищата си за Господа ! (Евангелие от Матей 3:3, Лука 3:4). И Йоан започва да кръщава с вода. Думата кръщение произлиза от гръцката дума баптизо, което значи погребение, да погребеш някого. Когато Йоан викаше за покаяние, той викаше не за покаянието на израелтяните от греховете, а за покаяние от неразбирането им за Бога. Когато от Фарисеите и Садукеите дойдоха да се кръстят от него, Йоан им каза : “Рожби ехидни! Кой ви предупреди да бягате от идващия гняв? За това, принасяйте плодове, съответстващи на покаяние и не мислете да казвате, Авраам е нашият баща; защото ви казвам, че Бог и от тези камъни може да въздигне чада на Авраама. А и брадвата лежи вече при корена на дърветата; и така, всяко дърво, което не дава добър плод, отсича се и в огъня се хвърля. Аз ви кръщавам с вода на покаяние; а онзи, който идва след мен, е по-силен от мен, комуто не съм достоен да понеса обущата; той ще ви кръсти със Святия Дух и с огън.”(Евангелие от Матей 3:7-11).
Израелтяните не търпяха да ги наричат грешници. Те бяха горди. Мислеха, че щом Авраам е праведен, те като негови потомци, също са праведни. Така че Йоан им каза : Вие трябва да погребете тази фалшива праведност, и като се кръстите във водата, да сте способни да изповядате, че вие сте грешници пред Бога. Защото Исус дойде за грешниците, не за праведниците -"Аз дойдох не да призова праведните, а грешните на покаяние." (Евангелие от Лука 5:32).

 

До момента, в който Исус прие водното си кръщение, той бе познат само като сина на Йосиф, от Давидовото потомство, и всички можеха да гледат на него като на Назарянин – значи потомък на Авраам и Исак и син на Йосиф,т.е. от Давидовото потомство. Когато Исус се кръсти, Той погреба сина на Йосиф и потомъка на Авраам и Исак, когото всички познаваха. И точно в този момент Бог декларира за Него: “Този е възлюбеният ми Син, в когото е моето благоволение“(Евангелие от Матей 3:17). Точно в този момент Святият Дух прокламира, че на света дойде Божият Син. До този момент Той беше син на Давид и от този момент Той стана Господ на Давид. Лука 20 глава 41-44 стих :И каза им : Как казват, че Помазаникът е Давидов син ? Защото сам Давид казва в книгите на Псалмите : - Каза Господ на моя Господ, седи отдясно ми докато положа враговете ти за твое подножие“. И Бог каза за Исус: Той е моят възлюбен Син! А Евангелие от Йоан 1 глава 18 стих казва : „Никой никога не е видял Бога; единородният Син, който е в лоното на Отца, той го изяви“.


А Първо послание на Йоан 3:8 казва: „Който върши грях, от дявола е; защото дяволът отначало съгрешава. За това се яви Божият Син, да съсипе делата на дявола“. А Битие 3:15 ни казва,че потомството на жената ще смачка главата на сатана. И Второ послание на Петър 2:4 казва : „Защото, ако Бог не пощади и ангели, когато съгрешиха, но ги хвърли в мрака на най – дълбоките ровове, и ги предаде да бъдат пазени за съд“. Това бяха тези ангели, които бяха съгрешили със сатана и са пазени за съд. И Съдията дойде.

И това бе главната цел на идването на Исус. Бог създаде човека, за да може Божият Син да стане Човешки Син. Много хора бъркат и мислят, че главната цел на идването на Исус е да спаси човешкият род. Но ако това беше така Бог щеше да спаси 100% цялото човечество.
Исая 59:1-3 :“Ето ръката на Господа не се е скъсила, та да не може да спаси, нито ухото му отъпяло, та да не може да чуе; Но вашите беззакония са ви отделили от Бога ви, и вашите грехове са скрили лицето му от вас, та не ще и да чуе. Защото ръцете ви са осквернени с кръв, и пръстите ви с беззаконие; устните ви говорят лъжи;езикът ви мърмори нечестие“. Спасението е дар и който повярва в него като дар, получава спасението си. Исус Христос като Спасител и като път към Бога („Аз съм пътят и истината и животът - Евангелие от Йоан 14:6), реши да даде спасението на тези, които повярват в Него.
Има толкова добри хора днес и ако Бог е планирал да се спаси целият човешки род, Той щеше да обърне сърцата на всички към Него. Но това не е Неговата основна цел.
Този, който се обърне към Него, ще се спаси.
Главната цел на Бог е да разруши делата на сатана. И никой демон няма да се отърве от неговата ръка, както и хората, необърнали се към Христа, защото всички невярващи влизат под властта на сатана и ще загинат с него. И е вашият ред да отидете при вашите роднини и нацията си и да им кажете евангелието и да ги обърнете към Христа. Защото този, който не вярва в Христа принадлежи на дявола. Второ послание на Йоан 4:3 :“А никой дух, който не изповядва Спасителя, не е от Бога; и това е духът на антихрист; за когото сте чули, че идва, и сега е вече на света“.

Ефесяни 2 глава 1-2 стих : „И съживи вас, които бяхте мъртви чрез своите престъпления и грехове, в които сте ходили някога според вървежа на този свят, по княза на въздушното владение, на духа, който сега действа в народа на непокорните.“. Всички мъртви по дух и неновородени принадлежат на дявола. Това са тези, които следват пътищата на света.

Първо послание към Коринтяни 12 глава 1-3 стих : „При това братя, желая да разбирате и за духовните дарби. Вие знаете, че когато бяхте езичници, отвличахте се към немите идоли, както и да ви водеха. За това ви уведомявам, че никой, който говори с Божия Дух не казва : Да бъде проклет Исус! И никой не може да нарече Исуса Господ, освен със Святия Дух“.
Какво значи човекът да живее духовен живот ? Ние не можем да твърдим, че хората, които се молят и идват на църква живеят духовен живот. И извън църква, в света, хората имат духовен живот. Фарисеите обвиниха Исус, че гони бесовете от хората чрез началника на бесовете Веелзевул. Името на Веелзевул значи господар на мръсна къща – името на владетеля на поднебесната власт, сатана, господар на нечистите духове. Евангелие от Марк 3 глава 22-30 стих : „ И книжниците, които бяха слезли от Ерусалим, казваха, че той има Веелзевул, и че изгонва бесовете чрез началника на бесовете. Но той, като ги повика, казваше им с притчи : Как може сатана да изгонва сатана ? Ако едно царство се раздели против себе си, това царство не може да устои. И ако един дом се раздели против себе си, този дом не ще може да устои. И ако сатана е възстанал против себе си, и се е разделил, той не може да устои, но дошъл е краят му. Обаче никой не може да влезе в къщата на силния човек да ограби покъщнината му, ако първо не върже силния, и тогава ще ограби къщата му. Истина ви казвам, че всички грехове на човешкия род ще бъдат простени, и всички хули, с които биха богохулствали; но ако някой похули Святия Дух, за него няма прошка до века, но е виновен за един вечен грях. Това рече той, защото казваха : Има нечист дух.“.
Когато Исус гонеше демоните, Той ги наричаше нечисти, мръсни духове. И Исус каза : „Достатъчно е ученикът да бъде като учителя си, и слугата като господаря си. Ако стопанинът на дома нарекоха Веелзевул, то толкова повече домашните му !“ (Евангелие от Матей 10: 25).

И Битие 3:15 казва, че потомството на сатана(змията) е враг на потомството на жената. Невярващите са семе на змията, защото те всички са завличани от немите идоли.
Всяка страна има различни традиции и когато се върнете до началото на тези традиции, разбирате, че то винаги започва от идолопоклонничество (поклонение на някакъв идол). Дори в костюмите на съответната страна има запазени мотиви от времето на идолопоклонничеството.

Словото казва, че без Святия Дух не можем да изповядаме Исус Христос. И Първо послание към Коринтяните, 3 глава, 16-17 стих, казва за Христовите(изповядали името му) : „ Не знаете ли, че сте храм на Бога, и че Божият Дух живее във вас ? Ако някой развали Божия храм, него Бог ще развали ; защото Божия храм е свят, който храм сте вие“.
Кое омърсява духа на човека ? Само мръсен дух омърсява чист дух. Така че всеки трябва да направи своя избор : чистият духовен живот в Исус или нечистият духовен живот (нечистите духове = бесовете) извън Исус. Или горещ или студен, казва Библията. Няма пощада за този, който е нито „студен“, нито „горещ“: „Зная делата ти, че не си нито студен, нито топъл. Така, понеже си хладък, нито топъл, нито студен, ще те избълвам из устата си (Откровението на Йоан 3:15-16).

Словото изрично предупреждава : „Не се впрягайте несходно с невярващите; защото какво общо имат правдата и беззаконието ? Или какво общение има светлината с тъмнината ? И какво съгласие има Христос със сатана? И какво споразумение има Божият храм с идолите? Защото ние сме храм на живия Бог, както рече Бог : „Ще се заселя между тях, и между тях ще ходя; и ще им бъда Бог, и те ще ми бъдат люде“ (Второ послание кем Коринтяните 6:14-16).
Осветете себе си в Святия дух. Не може да се впрягате с невярващи.
Така че, когато дойдем при Исус не можем да се извиняваме, че сме много добрички.


„Днес викам небето и земята за свидетели против вас, че положих пред вас животът и смъртта, благословението и проклетията; ЗА ТОВА ИЗБЕРЕТЕ ЖИВОТА, за да живееш ти и потомството ти. ИЗБЕРИ ДА ОБИЧАШ ГОСПОДА ТВОЯ БОГ, да слушаш гласа му и да бъдеш привързан нему, (защото това е животът ти и дължината на дните ти) ,за да живееш на земята, за която Господ се е клел на бащите ти, на Азраам, и Яков, че ще им я даде“(Второзаконие 19-20). 29 стих Галатяни 3 глава : И ако сте Христови, то сте Аврамово потомство, наследници по обещание..

За да можете да живеете, избирате живота. Така че е много важно да разграничим, да сме в Исус или не. Ако нямаме любов, горещо сърце за Исус, оставаме в света и под властта на сатана.

Римляни 1:28-32 : „И понеже отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум да вършат това, което не е прилично, изпълнени с всякакъв вид неправда, нечестие, лакомничество, омраза; пълни със завист, убийство, караница, измама и злоба; шепотници, клеветници, богоненавистници, нахални, горделиви, самохвалци, измислящи злини, непокорни на родителите си, безразсъдни, вероломни, без семейна обич, немилостиви, които при все че знаят Божията справедлива присъда, че тези, които вършат такива работи, заслужават смърт, не само ги вършат, но и одобряват онези, които ги вършат“.
Тези, които отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум. И стихове 29 -31 обясняват какъв е този развратен ум. Бог ги предаде на всичко, което не му е угодно, даже ненавистно. И Римляни 1:24 казва : „Затова според страстите на сърцата им, Бог ги предаде на нечистота, така че да се обезчестяват между самите тях“. Тези, които живеят според греха, БОГ НЕ ИМ ЗАБРАНИ ДА ПРАВЯТ ГРЯХ, А ИМ ПРИБАВИ ОЩЕ. Ако Бог имаше за главна цел да спаси целия свят, Той щеше да ги отделя от греха.

Второ послание към Солунците 2:10-12 : „и с всичката измама на неправдата, между онези, които погиват; защото не приеха да обичат истината, за да се спасят. И за това Бог праща заблуждение да действа между тях, за да повярват лъжа, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата“. Такива хора не бяха накарани да повярват истината, но напротив, бе им пратена заблуда. Тези, които отказват да обикнат истината, ще им се прати заблуда, за да ги доведе до унищожение.

Апостол Павел не проповядваше нищо друго, освен спасението на езичниците, но той не бе предназначен да проповядва Божиите цели, само евангелизираше. И модерното християнство се центрира пак около човека.
Но Божият Син се яви да съсипе делата на дявола (1 Йоан 3:8).

В Евангелието на Матей 4 глава дяволът непрекъснато изкушаваше Исус в пустинята с думите: „Ако ти си Божи Син...“.
А в Евангелие на Марк 1:23-25, когато Исус излезе от пустинята, устоял на изкушенията и със силата на Святия Дух, който слезе върху Него след кръщението, се описва : „И скоро след това се намираше в синагогата им човек, хванат от нечист дух, който извика, казвайки: (Остави ни!) Какво имаш ти с нас, Исусе Назарянине ? Нима си дошъл да ни погубиш ? Познавам те кой си, Святий Божий. Но Исус го смъмра, казвайки : Млъкни и излез от него. Тогава нечистият дух, като го сгърчи, изкрещя със силен глас и излезе от него“.
Преди Исус да приеме Святият Дух, никой демон не го забелязваше. Но в момента на кръщението си, бе изявен като Божият Син. Сатана му казваше: „Ако ти си Божият син...“, демоните крещяха : Ти си дошъл да ни унищожиш !

В Евангелие от Лука 8:27-29 : „И излезе Исус с учениците си по селата на Кесария Филипова; и по пътя попита учениците си, като им каза : Според както казват хората, Кой съм аз ? А те в отговор му казаха: Йоан Кръстител, други Илия; а други, Един от пророците. Тогава ги попита : Но според както вие казвате, Кой съм ? Петър в отговор му казва : Ти си Помазаникът“. (Помазаникът = гръцки - Христос, т.е. Месия).

Учениците му го разпознаха, като Помазаникът.
Демоните също го разпознаваха и знаеха, че ще ги прати в бездната за вечно осъждане. В
Евангелие от Марк 3:11 пише: „И нечистите духове, когато го виждаха, падаха пред него и викаха, казвайки : Ти си Божий Син“. Където и да го виждаха, те викаха: Ти си Божият Син. Но хората днес не знаят Кой е Исус.
А цялото Слово говори, че Господ Исус е Божият Син – син на живият Бог и Христос. Човешкият Син е Божият Син и дойде като Христос. „По това познавайте Божият Дух, всеки дух, който изповядва, че Помазания Спасител дойде в плът, е от Бога” (Първо послание на Йоан 4 глава 2 стих).

„Знаем още, че Божият Син е дошъл и ни е дал разум да познаваме истинния Бог, и ние сме в Истинния, сиреч, в Сина Му Исус Христос. Това е истинския Бог и вечен живот“( 1 Йоан 20 стих ).
В Исус имаме вечен живот. Тези, които грешат и не вярват в Исус принадлежат на дявола.

И Бог каза, че Той предаде цялата власт върху Сина, за да съди. „И дал му е власт да извършва съдба, защото е Човешкия Син“(Евангелие от Йоан 5:27).
Исус разруши делата на дявола и така възлезе на небето. Ние трябва да знаем за какво бе изпратен Христос : бидейки Човешкия Син да има власт да съди. Исус не каза, че ще спаси целият човешки род, а вярващите .Тези, които вярват в Исус, те ще бъдат спасени, а тези които не вярват са на дявола.
Евангелие от Йоан 3:16 : „Защото Бог толкова възлюби света, че даде своя единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в него, но да има вечен живот“.


В Библията дяволът е наричан сатана – враг на Бога, който застана в бунт и протестира срещу Бога. В Библията се споменава : 17 пъти – дяволът, 55 пъти – сатана, 19 пъти – демоните, 482 пъти – нечистите духове, общо 644 пъти всичко. Но днешните проповедници дори не споменават сатана и бесовете, и са тормозени от тях.


Евангелие от Марк 3 глава 13-15 стих : „След това се възкачи на хълма и повика при себе си онези, които си искаше; и те отидоха при него. И определи дванадесет души, за да бъдат с него, и за да ги изпраща да проповядват, и да имат власт да изгонват бесове“.
Исус призова тези, които искаше. Те трябваше да извършат делото на благовестието и им даде власт да изгонват бесове. Исус изгонваше демони до последния ден преди разпъването си. „И каза им (на Фарисеите): Идете, кажете на тази лисица (Ирод), Ето изгонвам бесове, и изцелявам днес и утре и другия ден да пътувам; защото не е възможно пророк да загине вън от Ерусалим” (Евангелие от Лука 13:32).

И Той казва: Ако вие вярвате в Мен, вие ще бъдете способни да изгонвате демони. Ако се обхождате като Исус, вие сте негови ученици. Ако сме негови ученици, тогава трябва да работим с Исус!
Евангелие от Марк 16:15-17 : „И каза им: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяка твар. Който повярва и се кръсти ще бъде спасен, а който не повярва ще бъде осъден. И тези знамения ще придружават повярвалите; в мое име бесове ще изгонват; нови езици ще говорят; змии ще хващат; и ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да ги повреди; на болни ще полагат ръце и те ще оздравяват“.


 

Текстът е основан на проповед на южнокорейският пастор Д-р Ки Донг Ким от Конференцията за пастири и служители под наслов "Божието царство и трите духовни същества", проведена в гр. Варна между 14 и 17 декември 2005 г.

 





{START_COUNTER}